Sunday, March 4, 2007

Tipsade bloggar om vår yogamatta artikel

Så där. Jag åt ett stycke färsk rosenrot som jag hade torkat i rysk ugn (d.v.s. 50 grader under 12 timmar med en glipa på ugnen) och fick ett ryck och gjorde en större tipsinsats kring vår artikel om yogamatta.
Vanligen brukar jag i bästa fall välja ut 20 relevanta bloggar som har lite krut i sig och tipsa. Men jag fick lite överskottsenergi av rosenroten och plöjde igenom ett större antal.
Utnyttjade Googles bloggsökning för detta som håller en mycket hög kvalitet. Ligger ju själv etta
Behöver man verkligen pinga Googles bloggsökning?
Det brukar påstås att man behöver pinga den efter varje inlägg men det stämmer inte. Allt från Nyfiken vital dyker upp där trots att vi bara pingat sökmotorn en gång.
I övrigt har vi aldrig pingat något från Nyfiken vital så där finns onekligen mer trafik att hämta men det är först i år som vi på allvar kommer titta på möjligheter till trafik vid sidan om våra regelbundna RSS-läsare, sökmotorerna och samhällen.
30 - 50 bloggar om yogamatta
Jag kan mycket väl ha tipsat en 50 bloggar om yogamatta artikeln. Förutom tipsandet så lärde jag mig en hel del kring vad som är hett och inte hett. Lätt att jag fick fyra bra artikeluppslag.
Dessutom verkar yoga och yogamattor vara hett. Det är många som fått det i julklapp, just köpt eller tänker köpa. Ni yogamatta leverantörer ska dessutom här få ett mycket bra tips av mig här:
Rosa yogamatta
Flickorna som bloggar vill alla ha en rosa yogamatta. Bland de manliga bloggarna märkte jag inga färgpreverenser förutom en homosexuell man som just hade köpt en rosa yogamatta.
Så har ni inte rosa yogamatta i sortimentet eller lagret så är det dags att ordna det.
I morgon får det bli krismöte bland alla som skriver för Nyfiken vital. Det gäller att komma på ett artikeluppslag kring “Rosa yogamatta”:
10 saker du behöver veta innan du köper en rosa yogamatta.
Rosa yogamatta är hett.

Bloggar om yoga
Jag kan även konstatera att det startats upp en del bloggar om yoga. Det jag tror det kan finnas utrymme för är något personligt från någon som tränar yoga och gärna just nybörjare.
Bloggar som yogaläraren / yogagurun / yogamystikern skriver finns det en hel del av redan.
Att mäta resultat av yogamatta satsningen
Det ska bli intressant att se vad det här ger. Sådan här tid borde man egentligen lägga på något värdefullt sökord. Men det kan ju vara skönt att ha bloggtipsandet kvar som möjlighet där om det krisar
Får vi ett par bloggpostningar kommer jag att bli nöjd. Mer resultat än så ska man inte hoppas på.

No comments: