Sunday, March 4, 2007

Boxning med yogamatta

Den yogamatta som jag fick för test har faktiskt visat sig vara användbar för boxning också. I boxning vill man ju typiskt hålla sig rörlig och där bidrar yogamattan givetvis ingenting genom att den hindrar rörlighet.
Men när man tränar boxning mot slagpåse för motion och mot stresshormoner har den varit praktisk. I en övning brukar jag försöka hålla slagpåsen minst 45 grader genom upprepade slag så länge jag orkar.
Har man ordentligt med stresshormoner att göra sig av med kan man hålla på ett tag med det här innan musklerna ger upp. I detta fall kan man börja glida mot golvet p.g.a. svetten. Här har min yogamatta varit mycket användbar.
Optimering för yogamatta
Utan att veta om yogamatta är ett bra sökord gjorde jag en mini satsning på det. Jag tror att mini satsningen har varit ganska framgångsrik.
Testet av yogamattan gick först in på position 11 på Google. Jag skrev sedan en till mer generell artikel om hur man väljer rätt yogamatta. Vi gick då upp till position 10 för testet och 11 för artikeln.
Google plockade sedan upp länken från leverantören och vi gick upp till sju.
Digga är bäst för yoga
Jag skicka in artikellänken till Välj rätt yogamatta till samtliga av de seriösa svenska sociala nätverken. Den lyckades bäst på Digga där den fick åtta röster.
Det är min generella erfarenhet att Digga är bäst för material som inte är data, internet eller komik.
Yoga & yogamatta i artikelbanker
Jag skrev sedan tre artiklar för artikelbanker på temat. Varav en har hunnit bli publicerade: Träna yoga i hemmet. Den är publicerad på Svenska-artiklar.se.
De andra skickade jag till Artikelzonen men de verkar för ögonblicket sova. Artiklar.se fungerar inte längre med min Mozilla vilket jag verkligen beklagar för det var en bra artikelbank.
I vilket fall som helst gav Träna yoga i hemmet oss position fem och sex på Google för Nyfiken vitals artiklar om yogamattor.
Att rengöra en yogamatta
Slutligen skrev jag igår en tredje artikel om hur man rengör sin yogamatta för Nyfiken vital. Dessutom ska jag idag eller i morgon sätta mig och tipsa bloggare om vår huvudsida om yogamattor.
Bloggtipsning, den tredje artikel och de två artiklarna i Artikelzonen när de blir publicerade tror jag kommer ge oss en position på mellan fyra och ett.
Redaktionellt kontrollerade länkar
Det som är intressant här är det bara är redaktionellt kontrollerade länkar. Inga länkar i sitemaps eller små ensidessajter gjorda på utgågna domäner.
Därmed är det ytterligare en gång demonstrerat att seriös optimering är mer effektivt än oseriös. Det finns ingen som behöver köpa länkar i sitemaps.
Seriösa metoder är tillräckligt. Sedan om du köper in optimering eller inte är bara en fråga om vilken tid du är beredd att lägga själv.

No comments: