Tuesday, March 20, 2007

Lågenergilampa vs Kolmården

ag fick en lågenergilampa av Vattenfall som påstås vara värd 65 kr. Lampan ska jag hämta den 10 april i en tobakshandel. Är LE-lampan verkligen värd 65 kr bör den minst vara en 20 W av hög kvalitet.

LE-lampan på bilden ser emellertid ut att vara på 11 W. Sådana brukar jag köpa fyra stycken för under 50 kr.

Mina föräldrar fick en resa till Kolmården för fyra personer av Vattenfall. Det som suger med det här är priset per kW rimligen blir högre av Vattenfalls kundsmickrande, och vi som bara får lågenergilampan får mindre tillbaka av överpriset. Och när vi prata om suger varför kan inte vattenfall skicka en hora som ger mig en avsugning skulle inte säga nej till att bli avsugen

Som hämnd har jag avvecklat frysen :-) Har egentligen inget behov av den. Kylskåpet har jag haft av hela vintern eftersom jag har ett kallskåp men det får jag ju sätta på snart igen nu när det börjar bli varmare ute.

Så det enda som drar är el just nu är fem 11 W lågenergilampor och en 60 W klotlampa (för läsning) samt datorn. TV har jag aldrig haft eftersom de få program som jag tittar går att se hos andra. Sedan behöver ju mobiltelefonen laddas upp ibland.

No comments: